joi, 4 aprilie 2013

Scoala "altfel"


"Radioamatorism"

 De câtiva ani, în toate scolile din tarã, au loc pe durata unei sãptãmâni diverse ore educative total diferite de orele obisnuite, cu scopul de a antrena si interesa copiii în diferite activitati extrascolare. Sãptãmâna a fost numita "Scoala altfel". În acest an amicul Miti - YO9FBN a venit cu ideea ca un grup de copii din Breaza condusi de doamna profesoarã Damian, sã aibã o zi de initiere în radioamatorism.


YO9KXR - statia


 Initial acesta a fãcut o prezentare teoretica si s-a limitat la câteva legãturi radio demonstrative în benzile UUS datoritã lipsei unei antene de HF adecvate ruptã de zãpada grea din iarnã care a lãsat câteva localitãti si fãrã energie electricã pe o perioadã de trei zile. De aici ideea de a aduce copiii la Câmpina, la sediul fundatiei de tineret Zamolxe unde activeazã si radioclubul YO9KXR.



YO9CNU si YO9FBN

 Asa cã, în jurul orei 10 ne-am întâlnit cu totii la sediul fundatiei, unde seful acesteia Florin - YO9CNU alãturi de Miti - YO9FBN, Florin - YO9GVP si subsemnatul - YO9GJX am început întâi teoretic, apoi practic prezentarea celui mai frumos si complex hobby existent: radioamatorismul. S-au discutat si dezbãtut subiecte diverse, de la propagare la moduri digitale, E.M.E. trafic pe sateliti, retele de urgentã, SDR, vizionarea documentarului Radioamatorism de pe TVR 1 etc.



o parte din audientã...

Deasemeni s-a prezentat statia clubului YO9KXR si a fost realizatã o legãturã demonstrativã cu un radioamator belgian. Foarte important, tinând seama cã elevii nu dispun de receptoare sau posibilitatea imediatã de a frecventa un radioclub, s-a fãcut o descriere amãnuntitã a fenomenului WEBSDR si a receptoarelor instalate online în diferite colturi de lume.
Un timp mult prea scurt pentru a tusa cât de cât corespunzãtor domeniile variate pe care le atinge aceastã pasiune. Ceea ce însã a impresionat, cel putin pe "rechini" este dorinta copiilor de a sti cât mai multe.



Poza de grup

 Mult prea putin dar sper cu efect îndelungat în timp, si dacã printre copiii prezenti unul sau mai multi vor îmbrãtisa pasiunea si vor primi indicative YO atunci cele trei ore "pierdute" nici mãcar nu mai pot fi evaluate.
 Luati aminte domnilor, cei ce etichetati atât de frivol "generatia din ziua de azi", avem copii frumosi si inteligenti cum putine natii se pot lãuda. Ei nu se autoeducã, îi educãm noi, nu ei conduc tara ci noi o facem pentru ei (cel putin teoretic), noi votãm nu ei si tot noi decidem atât pentru noi cât si pentru ei. De comportamentul nostru, de actiunile noastre de modul nostru de a gestiona lucrurile depinde soarta lor, ce vor fi si ce le vom lãsa mostenire. Ei sunt rezultatul actiunilor noastre si consecintele ei le vor suporta.